Ολοήμερο
Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων 2ου Δημοτικού Σχολείου
Γλυφάδας
Γλυφάδα, 16 Σεπτεμβρίου 2013
Αριθμ.
Πρωτ.:
726
ΠΡΟΣ: YΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ &
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ,
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ & ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ.
Αξιότιμε
κύριε Υπουργέ,
"Το σχολείο, ως ένας κατεξοχήν κοινωνικός θεσμός, δεν
μπορεί να παραμείνει αναλλοίωτο μπροστά στις ραγδαίες αλλαγές της κοινωνίας
μας. Η αντιστοιχία μεταξύ των νέων κοινωνικών συνθηκών και της εκπαίδευσης
καθιστούν προφανέστατα την ανάγκη μιας ριζικής αναμόρφωσης του εκπαιδευτικού
συστήματος που να περιλαμβάνει νέες συνθήκες σχολικής ζωής και διαδικασίες
μάθησης, νέα γνωστικά αντικείμενα, αναβαθμισμένες υποδομές και αναπροσαρμοσμένο
ωρολόγιο πρόγραμμα.
Το κείμενο υφίσταται και κοσμεί την επίσημη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού. Προφανώς υπό καθεστώς οικονομικής κρίσης όλα τα παραπάνω αποτελούν πολυτέλεια και παύουν να ισχύουν. Αυτό τουλάχιστον καταδεικνύει το γεγονός ότι αυθαίρετα και ξαφνικά αποφασίζεται η παύση λειτουργίας 1.165 ολοήμερων σχολείων σύμφωνα με την εγκύκλιο του Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Και φυσικά ο αριθμός 1.165 είναι απλώς ένας αριθμός, όπως αριθμός είναι και αυτός των δασκάλων που θα στερηθούν την θέση τους και ένα μεγάλο μέρος των εισοδημάτων τους καθώς και οι χιλιάδες οικογένειες που μέχρι τώρα έκαναν χρήση του δικαιώματός που τους παρείχε ένα κράτος «πρόνοιας». Όμως πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν τα παιδιά μας, πέρα από συμφέροντα, πέρα από μικροκομματισμούς και «συντεχνίες».
Υπάρχει η Αννούλα, ο Κωστάκης και ο μικρός Παντελής, ο Χρήστος και ο Νικόλας , η Κατερίνα και ο Ρομπέρτο. Παιδιά που έχουν ήδη στερηθεί τα βασικά τους δικαιώματα πληρώνοντας τις αμαρτίες των γονιών τους στο όνομα μίας οικονομικής κρίσης. Παιδία που ξεκίνησαν το σχολείο χωρίς βιβλία, χωρίς δασκάλους. Παιδιά του δημόσιου σχολείου από ανάγκη ή από επιλογή.
Το ολοήμερο σχολείο δεν αποτελεί αποκλειστικά διέξοδο για εργαζόμενους γονείς.
Σκοπός του; H αντιμετώπιση, των εκπαιδευτικών και κοινωνικών αναγκών των παιδιών μέσα στο οικείο σχολικό περιβάλλον, με προγράμματα δημιουργικής απασχόλησης που αποσκοπούν στην ελεύθερη έκφραση και δημιουργία και συγχρόνως στη διευκόλυνση των γονέων να διεκδικούν ισότιμα το δικαίωμα στην εργασία.
Ο κοινωνικός του ρόλος αντικατοπτρίζεται στην παροχή ενός ασφαλούς εκπαιδευτικού περιβάλλοντος στους μαθητές, ιδιαίτερα στις περιπτώσεις όπου η ανάγκη εξεύρεσης εργασίας και για τους δυο γονείς είναι αυξημένη. Με αυτήν την εφαρμογή, επιτυγχάνεται η καταπολέμηση των διακρίσεων, η προώθηση της κοινωνικής συνοχής, ο εναρμονισμός εργασιακής και οικογενειακής ζωής, η πρόληψη φαινομένων σχολικής διαρροής.
Συγχρόνως, με τη λειτουργία του ολοήμερου σχολείου εξυπηρετούνται παιδαγωγικοί σκοποί τόσο μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας όσο και με την ένταξη προαιρετικών δραστηριοτήτων και προγραμμάτων κατά τις ώρες λειτουργίας του.
Κάνεις δεν ισχυρίζεται ότι το ολοήμερο σχολείο λειτουργεί άψογα. Όμως μέχρι σήμερα ήταν εκεί να προσπαθεί, μέσω της ενισχυτικής διδασκαλίας ή της δημιουργικής απασχόλησης, μέσω της επικοινωνίας. Προσφέροντας μία ανάσα μέσα στην τόση μιζέρια μας.
Άλλωστε μόνο αν κάτι υφίσταται, δύναται και να βελτιωθεί.
Με εκτίμηση,
Για το Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων
Η Πρόεδρος H Γραμματέας
(ευχαριστούμε την κυρία Ντορίνα Μαρινάκη για την επιστολή)
Λ. Ελ.
Βενιζέλου
& Αϊδινίου
, ΤΚ
166 75 Γλυφάδα,
ΤΗΛ.
6980 798573,6980 096605,
email: 2dimglyfada@hotmail.gr, blog:
http://parents2ds.blogspot.gr/
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου